我從一個在英國的朋友日記裡挖出來的
原文是荷蘭文(?),有好心人加上了英文字幕
呃……我不懂荷蘭語,就幫大家翻譯一下英文字幕先
 
不過,我的翻譯從不照字翻 XD
翻得不好的部份請大家多包涵



女主持人:

Who is here today with their mother?
There's alot

誰今天跟媽媽來的?(舉個手來看看?) 喔喔 很多喔
Who's here with their father?
Not that many

那誰今天跟爸爸來的? 嗯...比較少
And who has two fathers?
There are a few who have that

那誰有兩個爸爸的? 好像有人是有兩個爸爸的唷~
Terence has that too and he's singing a song about two fathers
Terence也有兩個爸爸唷~他今天要唱一首有關於他兩個爸爸的歌 (掌聲鼓勵!)



Terenced 開始唱歌:

We live in a terrace house
我們住在一排連棟房屋
We have nice stuff at home
家裏什麼也不缺
We live there quite ok with three of us together
這一個三人家庭非常和樂
Bas works for the newspaper
Bas在報社工作
And Diederik is laboratorian
Diederik是個研究員
They adopted me when i was one year old
I'm still the only child
他們在我一歲時收養了我,那時我只是個什麼都不知道的孩子
But that's ok with me
That way i get all the attention and love from those two
但是那沒關係,因為他們兩個將所有的愛跟關懷都給了我
 
Bas brings me to the school
Bas每天帶我去上學
With Diederik i play violin
我跟Diederik學小提琴
And with three of us we watch soaps on TV
每天晚上我們三個都會一起看「台灣霹靂火」
 
I have two fathers
Two real fathers
我有兩個爸爸,兩個好爸爸
Sometimes cool and sometimes strict
But it's going great with us
有時會耍帥,有時很嚴格,但是我們很幸福
 
I have two fathers
Two real fathers
我有兩個爸爸,兩個好爸爸
Who, if they have to
Both can be my mother
如果需要比照異性戀模式,他們也可以變成我的媽媽
 
When I have to go bed
Diederik checks my homework
睡覺之前Diederik會檢查我功課有沒有寫
And Bas does the dishes or is doing laundry
Bas這時候就忙著做家事
And if i'm ill or have a fever
當我生病或發燒的時候
Then there's nobody i know
Who can be so caring as Diederik or Bas
沒有人會比他們兩個更擔心我
 
(He has two fathers,Two real fathers)
(他有兩個爸爸,兩個好爸爸)

Sometimes cool and sometimes strict
But it's going great with us
有時會耍帥,有時很嚴格,但是我們很幸福
(He has two fathers,Two real fathers)
(他有兩個爸爸,兩個好爸爸)
Who, if they have to
Both can be my mother
如果你不能理解,就當他們也是我媽媽
 
Sometimes i get bullied at school
Of course it's not nice
有時候在學校我會被欺負,讓我感覺很糟
Your parents, they are homo!
They find it strange
『好噁心喔~你被死Gay收養!』
Then i just shrug my shoulders
我只是聳聳我的肩膀
So what! I'm their son!
『那又怎樣?你咬我啊?』
It's not ordinary
這種情況很少見,我知道
But for me, it's quite ok
但是我覺得那真的沒什麼,因為我知道他們兩個真的愛我。
 
(Two real fathers)
(兩個好爸爸)

Sometimes cool and sometimes strict
But it's going great with us
有時會耍帥,有時很嚴格,但是我們很幸福

(He has two fathers,Two real fathers)
(他有兩個爸爸,兩個好爸爸)

(Who, if they have to)
Who, if they have to
Both can be my mother
他們是我爸爸,也是我媽媽。





 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Huskyman Xu 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()